مقالات
مقالات

نيروي حاصل از آن به چرخ‌دنده‌ها منتقل نمي‌شود. نحوه به حركت درآوردن خودرو به اين صورت است كه ابتدا بايد پا را بر روي كلاچ نگه داشته و سپس خودرو را در دنده 1 قرار دهيد و پا را به آرامي عقب بكشيد تا صداي موتور عوض شود، درواقع خودرو در اين حالت در وضعيت نيم‌كلاچ قرار مي‌گيرد و وقت آن است كه پا را به‌طور كامل از روي كلاچ برداشته و بر روي پدال گاز قرار دهيد.
 در خلال همين نيم‌كلاچ شايد لرزش‌هاي شديدي در ماشين احساس كنيد كه چندان به مذاقتان خوش نيايد. همانطور كه عنوان شد به احتمال زياد، مشكل اصلي از برخي اجزاي كلاچ است كه در ادامه به آن‌ها مي‌پردازيم.
1-فرسودگي فنرهاي خورشيدي علتي براي لرزش خودرو در زمان شروع حركت:

در مورد علت لرزش ماشين خوب است بدانيد كه فنرهاي خورشيدي كه در اصطلاح به آن‌ها فنرهاي سه شاخه نيز گفته مي‌شود مسئول انتقال نيرو به ديسك هستند. اين فنرها پس از كلاچ‌هاي پي‌درپي، كاركرد مفيد خود را تا حدودي از دست مي دهند؛ چنين مشكلي مي‌توانند هنگام حركت منجر به لرزش خودرو شود؛ حتي گاها تعويض دنده نيز سخت شده و در هنگام تعويض دنده، راننده نيز اين لرزش‌ها را حس خواهد كرد.
2- چرب بودن كلاچ:

خود كلاچ يك علت براي لرزش ماشين است؛ چنانچه كلاچ چرب شده باشد موجب لغزش كلاچ و لرزش خودرو خواهد شد. چرب شدن كلاچ ناشي از نشت روغن از كاسه نمدهاي پيشرانه است كه در نزديكي محل گلداني گيربكس قرار دارد.
3-تمام شدن صفحه كلاچ:

 صفحه كلاچ عمدتا بايد از حدود 50 تا 60 هزار كيلومتر تعويض شود؛ البته بسته به نوع رانندگي، ترافيك و… اين عدد مي‌تواند به 70 تا 80 هزار كيلومتر برسد. يكي از مهم‌ترين علائم تمام شدن صفحه كلاچ، لرزش موتور و اتاق خودرو به هنگام حركت است. از ديگر نشانه‌هاي تمام شدن صفحه كلاچ مي‌توان به عدم تناسب بين گاز و شتاب خودرو، جا نرفتن راحت دنده، نياز به استفاده از دنده‌هاي سنگين در سربالايي‌هاي نيمه‌شديد و… اشاره كرد.
4-مشكل در فلايويل:

نيروي موتور از طريق كلاچ و پس از گذر از فلايويل به جعبه‌دنده منتقل مي‌شود؛ اختلال در عملكرد اين قطعه كه تحت چرخ لنگر يا طيار نيز شناخته مي‌شود، مي‌تواند به لرزش خودرو در هنگام حركت بيانجامد.
-خرابي فنرهاي ضد پيچش يا مارپيچي:

خرابي فنرهاي ضد پيچش يا مارپيچي

 از ديگر فنرهاي مورد استفاده در كلاچ، فنرهاي ضدپيچشي يا مارپيچي هستند كه همانند فنرهاي خورشيدي پس از مدتي ديگر عملكرد اوليه خود را نداشته و مي‌توانند منجر به اختلال در عملكرد سيستم كلاچ شوند كه يكي از نشانه‌هاي اين اختلال، لرزش خودرو به هنگام شروع حركت است. ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه عملكرد مناسب سيستم كلاچ، بسيار بستگي به رانندگي شما داشته و همواره بايد اصول رانندگي صحيح را رعايت كنيد، كم ‌گاز حركت كنيد، به موقع دنده عوض كنيد، پا را بر روي كلاچ نگه نداريد و… . با رعايت اصول صحيح رانندگي، تا حدود زيادي مي‌توانيد مانع از خرابي خودرو و آسيب‌هاي مالي و معنوي شويد.

البته بد نيست به صورت خلاصه به لرزش‌هاي كلي خودرو اشاره داشته باشيم و اين كه لرزش خودرو فقط مختص به زمان حركت نيست و در هر لحظه‌اي حتي وقتي خودرو در جا كار مي‌كند، ممكن است اين لرزش موجب بهم ريختن تمركز و تفكر شما شود.
لرزش خودرو علاوه بر سيستم كلاچ ممكن است به‌دليل مشكلاتي در سيستم ترمز يا اكسل خودرو و در بدترين حالت به علت مشكلاتي در موتور خودرو باشد.
مشكلات موتور كه موجب لرزش خودرو مي‌شود

اين اتفاق بيشتر زماني رخ مي‌دهد كه شما پاي خود را روي پدال گاز فشار مي‌دهيد كه علت آن هم مربوط به سوخت نامناسب، فيلتر خراب و عدم كاركرد مناسب شمع‌ها است.

مشكلات موتور كه موجب لرزش خودرو مي‌شود
مشكل در سيستم اكسل،علت لرزش ماشين شايد همين باشد

همه ما مي‌دانيم كه خودرو از بخش هاي بسيار زيادي تشكيل شده‌است كه به‌صورت منظم در كنار يكديگر كار خود را انجام مي‌دهند، اما اگر به هر دليلي يك بخش دچار مشكل شود عملكرد خودرو را دچار مشكل مي‌كند.

يكي از قطعاتي كه موجب حركت نرم خودرو شما مي‌شود اكسل خودرو است كه در صورت ايجاد مشكل در اين قطعه شما در سرعت‌هاي بالا احساس لرزش در خودرو مي‌كنيد. اگر در سرعت‌هاي بالا اين لرزش را در خودرو خود حس كرديد، ميل گردان و توپي چرخ را چك كنيد كه مبادا دچار مشكل شده باشند.
لرزش خودرو به‌دليل بالانس نبودن چرخ‌ها:

در برخي موارد بالانس نبودن چرخ‌ها يا مشكلاتي در آن‌ها مي‌تواند علت لرزش‌هاي خودرو شما باشد كه بايد موارد زير را چك كنيد:

    مهره‌هاي چرخ را چك كنيد كه شل نشده باشند.
    در دوره‌هاي مشخص بلبرينگ چرخ‌ها را چك كنيد.
    در هنگام تعويض بلبرينگ‌ها سيبك را نيز چك كنيد كه دچار مشكل نشده باشند.

منبع: https://www.hamrah-mechanic.com

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۱۴:۳۸ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی