مقالات
مقالات

نكاتي در تربيت فرزند پسر
دختران به دليل احساسات و عواطف لطيف بيشتر به حرف والدين خود گوش مي دهند اما فرزندان پسر كارهاي خطرناك بيشتري انجام داده و نيازمند به استقلال و آزادي هاي بيشتري هستند، به همين خاطر بسياري از پدر و مادرها در تربيت پسر بچه سختي بيشتري را نسبت به تربيت كردن فرزندان دختر متحمل ميشوند. براي اينكه بتوانيد فرزند پسر مستقل و قوي را بار بياوريد كه در آينده تكيه گاه محكمي براي خانواده اش باشد، اين نكات تربيتي كه در اين بخش از خانواده پلاس نمناك آورده ايم، كمكتان خواهند كرد.

در تربيت پسر خود به اين نكات تربيتي توجه كنيد
او را بغل كنيد و ببوسيد
محبت را از پسرتان دريغ نكنيد، متاسفانه بسياري از والدين به فرزند پسر خود توجه و محبت زيادي نمي كنند و از بغل كردن و بوسيدن او خودداري مي كنند زيرا معتقدند پسر نبايد لوس بار بيايد و محبت او را لوس خواهد كرد، اين مسئله كاملا غلط است. بلكه بايد از نوزادي به اندازه و با روش صحيح پسر خود را در آغوش بگيريد و ببوسيد.

پدر و پسر

او را جنسيت زده بار نياوريد
متاسفانه بسياري از والدين از همان ابتدا كليشه هاي جنسيتي را وارد تربيت كودكان مي كنند مثلا به او مي گويند (مثل دخترا جيغ نكش)، ( مگه تو دختري گريه مي كني) ( دخترا موشن مثل خرگوشن ) و...
براي تربيت بهتر فرزندان در اين زمينه بايد از قضاوت مردم بر اساس جنسيت‌شان خودداري كرد. نبايد براي بچه‌ها به‌خاطر جنسيت‌شان مزايايي در نظر گرفت. نبايد نقطه ضعف يا نقطه قوتي را به جنسيت‌شان ربط داد.

اجازه دهيد كه شيطنت كند
پسرها معمولا شيطنت بيشتري نسبت به دخترها دارند و شور و انرژي در پسران زياد است پس سعي كنيد با فراهم كردن محيطي امن موقعيتي براي شكوفايي استعدادها كودك خود فراهم كنيد و اجازه دهيد با تخليه انرژي و بازي كردن دنياي اطرافش را كشف كند و از سلامت روان برخوردار شود.

بگذاريد احساساتش را بيان كند
به پسر خود بگوييد كه احساسات خود را بروز دهد، اگر به فرزند خود اجازه بروز احساساتش را ندهيد و هميشه بگوييد مرد كه گريه نمي كنه، مرد بايد قوي باشه و... او ياد مي گيرد كه احساسات خود را بروز ندهد و به جاي بروز احساسات و صحبت درباره هيجانات خود دعوا كردن و دادزدن يا كتك‌كاري را انتخاب مي كند.

مادر و پسر

به پسرتان مسئوليت دهيد
براي اينكه بتوانيد پسري مستقل تربيت كنيد، حتما به فرزند خود مسئوليت بدهيد. مثلا در خانه انجام برخي كارها را به او واگذار كنيد و همه‌ي كارهاي فرزند خود را انجام ندهيد. با دادن مسئوليت به فرزند بدست آوردن هويت و جايگاه اجتماعي را به او آموزش مي دهيد. پسرها هم بايد مراقبت از خود را بياموزند. بايد بدانند وقتي در خانه تنها هستند، چطور از عهده كارهايشان بر بيايند. بايد به او تميز كردن خانه، پختن غذا و انجام كارهاي شخصي و بهداشتي را بياموزيد.

به او ياد دهيد ديگران را درك كند
اگر مي خواهيد پسرتان در آينده همسر و پدر خوبي باشد، از همين حالا به او ياد دهيد كه ديگران را درك كند. همدلي يك مهارت اجتماعي ارزشمند است كه به او كمك مي‌كند ديگران را درك كرده و از كار‌هاي آسيب زننده دوري كند.

به او شهامت حرف زدن بدهيد
به فرزند پسر خود اجازه حرف زدن و بيان نمودن نظراتش را بدهيد. اگر مساله اي باعث آزار فرزند شما شد به او اين شهامت را بدهيد تا بتواند آزادانه حرف هايش را به شما بگويد.براي نظراتش ارزش قايل شويد. او اينگونه ذهني خلاق و مبتكر پيدا خواهد كرد.

پدر و پسر

احترام گذاشتن و رفتار با زنان را به او ياد دهيد
به فرزند پسر خود ياد دهيد كه به همه افراد زن و مرد احترام بگذارد. خيلي مهم است كه به او بياموزيد كه اگر كسي با نظر او موافق نبود و پيشنهاد او را نپذيرفت، بايد به نظرات او احترام بگذارد و نبايد رفتار بي ادبانه اي داشته باشد. به او بياموزيد كه نگاه مرد سالارانه اي به زنان نداشته باشد مثلا زماني كه خانمي در حال رانندگي است، قوانين را رعايت كند. اگر ا به پسر خود احترام به زنان و نحوه برخورد صحيح را بياموزيد، او هنگام بزرگسالي بهترين رفتار را با همسر يا نامزد خود خواهد داشت.

قانون و محدوديت ها را تعيين كنيد
فرزندان پسر خود را در نوجواني خيلي آزاد نگذاريد و مرزها و قوانيني ايجاد كنيد و براي او محدوديت هايي را تعيين نماييد. اين قوانين بايد مبتني بر ارزش هاي مشترك در رابطه با ايمن ماندن و هماهنگي در خانواده باشد و هر دو طرف روي آنها توافق داشته باشند.

والدين و فرزند پسر

از مجازات شديد خودداري كنيد
اگر فرزند شما از قوانين سرپيچي نمود، از تنبيه بيش از حد او بپرهيزيد و يادتان باشد مجازات و تنبيه شديد در هيچ شرايطي بهترين روش برخورد نيست و مي تواند اوضاع را بدتر كند و پسرتان را از شما دور نمايد. براي تنبيه بايد از روش هاي درست و منطقي استفاده كرد تا نتيجه‌ي درستي دريافت شود.
منبع : نمناك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۸:۳۸ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی