مقالات
مقالات

خواص عنبر نسارا براي رفع عفونت و ميكروب
عنبر نسارا، پشگل الاغ ماده (ماچه الاغ) است كه در بهار جمع آوري مي شود و در طب سنتي ارزش فراواني براي درمان بيماري ها دارد. اين ماده به ظاهر بي ارزش خواص مشمئز كننده داروي عجيبي براي درمان بسياري از بيماري ها است. در اين بخش از سلامت نمناك شما با عنبر نسارا و خواص آن و تمامي مواردي كه در زمان استفاده از آن بايد رعايت شود ،آشنا خواهيم كرد.

عنبر نسارا چيست؟
عنبر نسارا سرگين الاغ ماده اي است كه در بهار جمع آوري مي شود اما چرا الاغ ماده؟

الاغ نر طبع گرم دارد اما طبع الاغ ماده خنك است و طبع مريضي و عفونت گرم است بنابراين استفاده از سرگين الاغ ماده براي درمان بيماري مفيد است اما استفاده از پشگل الاغ نر مي تواند بيماري را تشديد كند.

چرا بايد در فصل بهر سرگين الاغ ماده را جمع كرد ؟

در فصل بهار الاغ ماده از بهترين گياهان دارويي تغذيه مي كند بنابراين بهتر است هنگام بهار كه گياهان دارويي زيادي در طبيعت مي رويند و الاغ ماده مي تواند از آن استفاده نمايد ، سرگين الاغ ماده را جمع كرد.

عنبر نسارا

تركيبات تشكيل دهنده عنبر نسارا
اجزاي عنبر نساء را با استفاده از روش كروماتوگرافي و با استفاده از دستگاه GC-MS در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از يكديگر جدا نمودند و تاييد نودند كه عنبر نسارا شامل هگزان، استيك اسيد، آكونيتين، بتا كاروتن، دي متيل آمين است و خواص آنتي اكسيداني، آنتي باكتريال (ضدباكتريايي)، ضدقارچ و ضدالتهابي و خواص ضدميكروبي دارد.

روش تهيه عنبر نسارا و روش مصرف آن
براي تهيه عنبر نسارا به عطاري معتبر برويد و عنبر نسارا يا همان پشكل ماچلاغ را تهيه نماييد.

از آنجا كه استفاده خوراكي از عنبر نسارا در فقه ما حرام شمرده شده است از دود عنبر نسارا مي توانيد استفاده نماييد. براي اين كار عنبر نسارا را مثل اسفند روي آتش مي گذارند و دود خارج شده از آن را استنشاق مي كنند يا اجازه مي دهند دودِ آن با بدن كه دچار بيماري گشته ، تماس داشته باشد.

دود كردن عنبر نسارا در واقع دود كردن صدها گياه دارويي مختلف به صورت يكجا است و اين دود كه بوي چندان خوشايندي ندارد مي تواند بيماري هاي مختلف را درمان كند.

براي از بين بردن بوي بد عنبر نسارا مي توانيد يك يا دو عدد عنبر نسارا را در داخل دستمال مرطوب آغشته به روغن اسطوخدوس و گلاب گذاشته و آن را 2 تا 3روز در جاي بدون نور قرار دهيد.

فوايد عنبر نسارا

خواص عنبرنسارا:
ضد عفوني كردن خانه

با دود عنبر نسارا مي توانيد خانه خود را ضد عفوني نماييد. براي اين كار عنبرنسارا را در اسپند دودكن ريخته و روي شعله كم قرار دهيد تا دود آن در خانه بپيچد. عنبر نسارا با اثر ميكروب كشي قوي كه دارد سبب ضد عفوني شدن خانه مي شود.

ضد سرما خوردگي

براي اينكه در فصول سرد دچار سرماخوردگي نشويد ، در خانه عنبرنسارا دود كنيد. عنبر نسارا با داشتن خواص ميكروب كشي در درمان سرما خوردگي موثر است و افزايش بار ويروس در فضاي محلّ زندگي را كاهش مي دهد.

سرماخوردگي

درمان سينوزيت

استنشاق دود عنبر نسارا سبب درمان سردرد هاي كهنه و درمان سينوزيت هاي مزمن و حاد مي شود. براي دود كردن عنبرنسارا آن را در يك اسفند دود كن بريزيد و روي شعله كم قرار دهيد و دود آن را استنشاق نماييد.

درمان تاول و زخم هاي ترشح دار

براي درمان تاول و انواع زخم ها به ويژه زخم هاي سوختگي ترشح دار ، اين مواضع را روي دود عنبر نسارا بگيريد تا اين زخم ها به راحتي ترميم و درمان شوند.

درمان اگزما

يكي از بهترين روش هاي درماني اگزما و كاهش خارش آن ، گرفتن مواضعي از بدن كه دچار اگزما و خارش است روي دود عنبر نسارا مي باشد.

مصرف عنبر نسارا

درمان خون دماغ

براي رفع خون دماغ مخلوط عنبر نسارا و سركه را روي پيشاني ضماد نماييد.

درمان صرع

براي درمان صرع ، عصاره خشك عنبر نسارا را با سركه مخلوط كرده و دود آن را استنشاق نماييد و يا از آب عنبر نساراي تازه به عنوان قطره بيني استفاده نماييد.

متوقف كردن خونريزي

براي متوقف كردن خونريزي انواع زخم هاي تازه و بهبودي آنها پودر عنبر نسارا را بر روي زخم بپاشيد.

خونريزي

كوتاه كردن دوره عادت ماهيانه بانوان

عنبر نسارا براي خانم ها نيز فوايد زيادي دارد. خانم هايي كه خونريزي دوره عادت ماهيانه شان زياد است ، 2 روز قبل از زمان پريود، 2 روز در زمان پريود و 2 روز بعد از پريود ، 2 الي 3 عدد عنبر نسا را همراه با خاكشي و اسپند، روي كمي ذغال انداخته و گلدان سفالي كه ته آنها سوراخ است را روي آن برگردانند، سپس لباس زير خود را درآورده و دامن بلندي بپوشند و نيم خيز روي آن بايستند. همچنين مي توانيد در اسفند دود كن كمي عنبرنسارا بريزيد و آن را روي شعله كم قرار دهيد و دودش را به واژن خود دهيد.

درمان بواسير

براي درمان و و كاهش عوارض بواسير دود عنبرنسارا بسيار مناسب است.

درمان عفونت هاي رحمي

خانم هايي كه دچار عفونت هاي واژينال و رحمي هستند ورنگ ترشح سفيد و بد بو است و عملكرد تخمدان هاي آنها ضعيف مي باشد و دچار لكه بيني هستند مي توانند 2 روز قبل و بعد از پريود ، مقداري عنبر نسارا را با مقداري خاك شير و اسپند روي زغال گداخته درون اسپند دود كن بريزند و دود آن را به واژن خود دهند.

مضرات عنبر نسارا

درمان زخم دهانه رحم

استفاده از مدفوع الاغ فيبروم ها و ساير مشكلات رحمي را درمان نمي كند و تنها براي درمان عفونت هاي واژينال و زخم هاي رحمي بدون نياز به فريز زخم هاي رحمي است. براي درمان زخم هاي رحمي 2 الي 3 عدد عنبر نسا را همراه با خاكشي و اسپند، روي كمي ذغال انداخته و گلدان سفالي كه ته آنها سوراخ است را روي آن برگردانيد، سپس لباس زير خود را درآورده و دامن بلندي بپوشيد و نيم خيز روي آن بايستيد.اين روش روشي موثر و بدون عارضه در طب سنتي براي درمان زخم هاي رحمي است اما بايد توجه كنيد كه پس از استفاده از اين ماده استحمام نكنيد و از شست و شوي واژن با آب سرد جدا خودداري نماييد.

درمان و زخم ختنه

در قديم براي درمان و بهبود زخم ختنه ، عنبر نسارا را روي حرارت مي گذاشتند و دود آن را به محل ختنه مي دادند تا زخم خيلي سريع بهبود يابد.

رفع درد گوش

برخي از افراد براي آرام كردن درد گوش ، توتون سيگار را خالي مي كنند و آن را با عنبرنسارا پر مي كنند سپس از دود آن براي تسكين گوش درد استفاده مي كنند.

دهانشويه مناسب

عنبر نساء مانند دهانشويه كلرهگزيدين در برابر باكتري هاي موجود در دهان عمل مي كند زيرا وجود خواص ضد ميكروبي و ضد باكتريايي دود عنبر نسا سبب مهار رشد ميكروب ها و باكتري هاي استرپتوكوكوس موتانس، استرپتوكوك ساليواريوس و استرپتوكوك دهان مي شود و از پوسيدگي و بيماري هاي پريودنتال جلوگيري مي كند.

مبارزه با ميكروب ها

دود عنبر سبب افزايش فعاليت نوتروفيل هاي خون و مبارزه با ميكروب ها مي شود.

تركيبات عنبر نسارا

خواص درماني ديگر عنبر نسارا
تقويت كننده تار هاي صوتي
بهترين درمان براي بيماري آسم
برطرف كننده زخم هاي چركين
تسهيل روند زايمان طبيعي
پيشگيري از پوسيدگي دندان
درمان آفت دهان
عوارض استفاده از عنبر نسارا
استفاده از عنبر نسارا بدون عارضه بوده و در صورت مصرف صحيح و هيچ گونه مشكلي برايتان به وجود نمي آيد بنابراين عوارض عنبر نسارا و مضرات عنبر نسارا در حد صفر است پس با خيال راحت از آن استفاده كنيد.
منبع : نمناك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۳۸:۰۰ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی