مقالات مقالات
|
اين دستگاه عمليات خطايابي را انجام ميدهد. به اين ترتيب كه اطلاعات را از ecu (كامپيوتر خودرو) دريافت ميكند. سپس به بررسي و آناليز كدهاي خطاي موجود در آن ميپردازد. اين امر ايرادهاي جزئي و كلي خودرو را مشخص ميكند. تست كاتاليزور با استفاده از دستگاه دياگ در اين زمان، تحليل داده ها اهميت زيادي پيدا ميكند. به همين علت لازم است تا از يك كارشناس حرفه اي كمك بگيريد. چنين فردي با توجه به دانش، مهارت و تجربه خود ميتواند بعد از خواندن كد و بررسي گرافهاي آماري، وضعيت اتومبيل را تحليل كند. به اين ترتيب وضعيت خودرو را تشخيص ميدهد. برخي از خودروها دياگ خور نيستند. در اين شرايط، كار سختتر ميشود. يعني براي كارشناسي فني اتومبيل به يك فرد خبره و ماهر نياز است. پارامترهاي دستگاه دياگ 1- پارامتر CLV (Calculated Load Value) نكته اينجاست كه با مشاهده اين پارامتر نميتوان از خرابي كاتاليزور مطمئن شد. اگر متوجه اين مسئله شديد، وضعيت كاتاليزور اتومبيل خود را چك كنيد. 2- پارامتر MAP (Manifold Absolute Pressure) با مشاهده اين مورد هم نميتوان به صورت قطعي از خرابي كاتاليزور صحبت كرد. اما بايد به اين نكته توجه داشت كه خرابي كاتاليزور ميتواند باعث كاهش پارامتر MAP شود. ارزيابي عملكرد سنسور اكسيژن اولين سنسور وظيفه دارد مقدار اكسيژن خروجي از موتور را اندازه بگيرد و بر اساس نتايج آن، نسبت سوخت و هوا را تنظيم كند. وظيفه دومين سنسور، بررسي مقدار اكسيژن خروجي از كاتاليزور است. اين سنسور ميتواند ميزان بازدهي كاتاليزور را نشان دهد. اگر كاتاليزور به صورت نرمال كار كند، سنسور دوم (Downstream) تغييرات چنداني نشان نميدهد. هر چقدر تغييرات اين سنسور بيشتر باشد، بازدهي كاتاليزور كاهش پيدا ميكند. در اين حالت، مقدار آلايندگي خودرو 1.5 برابر بيشتر و چراغ چك اتومبيل روشن ميشود. كامپيوتر موتور بر اساس اطلاعات دو سنسور ميتواند خرابي كاتاليزور را تشخيص دهد. https://silverbookco.com/
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |