مقالات
مقالات

اين دستگاه عمليات خطايابي را انجام مي‌دهد. به اين ترتيب كه اطلاعات را از ecu (كامپيوتر خودرو) دريافت مي‌كند. سپس به بررسي و آناليز كدهاي خطاي موجود در آن مي‌پردازد. اين امر ايرادهاي جزئي و كلي خودرو را مشخص مي‌كند.

تست كاتاليزور با استفاده از دستگاه دياگ
دستگاه دياگ اطلاعات و وضعيت خودرو را نشان مي‌دهد. نكته مهم در اين مورد، تحليل اطلاعات است كه هر كسي نمي‌تواند اين كار را انجام دهد. گاهي اوقات كدهاي دستگاه يكسان هستند؛ اما اين مسئله دلايل مختلفي دارد.

در اين زمان، تحليل داده ها اهميت زيادي پيدا مي‌كند. به همين علت لازم است تا از يك كارشناس حرفه اي كمك بگيريد. چنين فردي با توجه به دانش، مهارت و تجربه خود مي‌تواند بعد از خواندن كد و بررسي گراف‌هاي آماري، وضعيت اتومبيل را تحليل كند. به اين ترتيب وضعيت خودرو را تشخيص مي‌دهد. برخي از خودروها دياگ خور نيستند. در اين شرايط، كار سخت‌تر مي‌شود. يعني براي كارشناسي فني اتومبيل به يك فرد خبره و ماهر نياز است.

پارامترهاي دستگاه دياگ
در هنگام تست كاتاليزور با دياگ به يكسري پارامترها برمي خوريد. با استفاده از اين پارامترها مي‌توان وضعيت كاتاليزور خودرو را ارزيابي كرد و در صورت خرابي، آن را تشخيص داد.

1- پارامتر CLV (Calculated Load Value)
اين پارامتر راندمان حجمي موتور را نشان مي‌دهد. هنگامي كه مقدار آن كمتر از حد نرمال باشد، نشانگر وجود مشكل در تنفس موتور است. معمولا زماني كه مسير اگزوز بسته مي‌شود، اين اتفاق مي‌افتد. علت آن مي‌تواند گرفتگي كاتاليزور، صداخفه كن ها يا ... باشد.

نكته اينجاست كه با مشاهده اين پارامتر نمي‌توان از خرابي كاتاليزور مطمئن شد. اگر متوجه اين مسئله شديد، وضعيت كاتاليزور اتومبيل خود را چك كنيد.

2- پارامتر MAP (Manifold Absolute Pressure)
اين پارامتر در خودروهاي انژكتوري وجود دارد و نشان دهنده مقدار مكش و فشار مانيفولد ورودي هوا است. مسدود شدن كاتاليزور موجب ايجاد يك فشار معكوس در سيستم اگزوز مي‌شود. در اين شرايط، پارامتر مپ كمتر از حد نرمال را نشان مي‌دهد.

با مشاهده اين مورد هم نمي‌توان به صورت قطعي از خرابي كاتاليزور صحبت كرد. اما بايد به اين نكته توجه داشت كه خرابي كاتاليزور مي‌تواند باعث كاهش پارامتر MAP شود.

ارزيابي عملكرد سنسور اكسيژن
يكي از روش‌هاي تست كاتاليزور، بررسي عملكرد سنسور اكسيژن است. گاهي اوقات دو سنسور اكسيژن در خودرو وجود دارند. اين سنسورها با نام‌هاي tream Upstream و Downstream شناخته مي‌شوند.

اولين سنسور وظيفه دارد مقدار اكسيژن خروجي از موتور را اندازه بگيرد و بر اساس نتايج آن، نسبت سوخت و هوا را تنظيم كند. وظيفه دومين سنسور، بررسي مقدار اكسيژن خروجي از كاتاليزور است. اين سنسور مي‌تواند ميزان بازدهي كاتاليزور را نشان دهد.

اگر كاتاليزور به صورت نرمال كار كند، سنسور دوم (Downstream) تغييرات چنداني نشان نمي‌دهد. هر چقدر تغييرات اين سنسور بيشتر باشد، بازدهي كاتاليزور كاهش پيدا مي‌كند. در اين حالت، مقدار آلايندگي خودرو 1.5 برابر بيشتر و چراغ چك اتومبيل روشن مي‌شود. كامپيوتر موتور بر اساس اطلاعات دو سنسور مي‌تواند خرابي كاتاليزور را تشخيص دهد.

https://silverbookco.com/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۰۷:۴۰ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی